Home » Nieuws » Hoe gaat het nu met kapsalon Pons, 1 jaar later…

Hoe gaat het nu met kapsalon Pons, 1 jaar later…

Hoe gaat het nu met kapsalon Pons, 1 jaar later…

Vorig jaar werd kapsalon Pons overgenomen door Angelique Leenheer.

Angelique Leenheer nam vorig jaar kapsalon Pons over van Jan en Flora! Na meer dan 50 jaar gewerkt te hebben in het kappersvak vond Jan het tijd worden om na te denken over de toekomst. Vorig jaar zei Angelique in een interview voor Weekblad De Brug “Ik hoop dan ook dat onze klanten het in de kapsalon, onder mijn leiding, net zo naar hun zin zullen hebben als zij het al die jaren bij Jan en Flora hebben gehad”. Nu een jaar later zijn we benieuwd hoe het is met Angelique.

Het is nu ruim een jaar geleden dat je kapsalon Pons hebt overgenomen, hoe kijk je op de periode tot nu toe terug?
Een jaar alweer en wat is het snel gegaan het voelt op heel veel momenten eerder als drie maanden, maar op andere momenten lijkt het alsof ik het al jaren doe. Het belangrijkste is misschien wel dat ik er nog geen moment spijt van heb gehad en dat het me ondanks de enorme verantwoording me ook een heel vrij gevoel geeft. Jaren van voorbereiding vooraf hebben me dit eerste jaar geholpen het goed te doen. En ook zeker met de wetenschap dat Jan en Flora me helpen met raad en daad waar dat gewenst en nodig is. Laat ik ook mijn hele lieve sterke meidenteam niet vergeten ze hebben vertrouwen in mij en ik in hun.

Kapsalon Pons staat goed bekend in Ambacht, gaf dit extra druk om een goed lopende zaak over te nemen?
Pons een begrip in Ambacht en omstreken. Jeetje wat een kans dat over te mogen nemen en veel mensen noemden het wel eens een cadeautje wat niet fout kan gaan. Ikzelf voel het toch wel iets anders het is zeker een hele mooie kans geweest, daarom heb ik hem ook met beide handen gegrepen, maar ik voelde ook zeker de druk. Zo’n mooi en goedlopend bedrijf moet vooral blijven, dat is heus niet vanzelfsprekend en ik ben me daar erg bewust.

Welke verschillen merken de klanten tussen nu en één jaar geleden
Mijn idee was vooral niet teveel veranderen en vernieuwen in het begin. Het roer hoefde niet om, het moest vooral zo blijven zoals het was. Ik denk dat de kracht van kapsalon Pons zit in de gezelligheid en tegelijkertijd de vakkundigheid. Iedereen voelt zich welkom en op zijn of haar gemak. Daarbij hoefden de klanten niet te merken dat ik ineens aan het roer stond. Ik hoop en denk dat ik daar goed aan heb gedaan en ben ontzettend dankbaar en blij dat ik alle vertrouwde gezichten nog steeds in de kapsalon binnen zie komen, maar ook gelukkig veel nieuwe gezichten. Dat geeft me een dankbaar en trots gevoel.

Wat vind je mooie kanten van het kappersvak? En wat zijn de minder mooie kanten?
Het kappersvak is toch echt een schitterend beroep en een jaar eigen baas zijnde ben ik er wel achter dat het echte werk op de vloer mij zoveel brengt: de mensen in je stoel mooier maken en je creativiteit elke dag weer overtreffen door een nog mooiere kleur te realiseren of een coupe knippen waar je iemand heel gelukkig en dankbaar mee maakt. Dus ik heb nooit een saaie dag. Soms hele vrolijke momenten met veel lol, maar ook mooie momenten als je een man van over de 80 jaar mag knippen die al 60 jaar bij Pons z’n haar komt knippen en dat als een uitje ziet. Het is een zwaar beroep zeker lichamelijk maar ik zou niet anders willen.

Wil je de inwoners van Hendrik-Ido-Ambacht nog iets meegeven?
Hendrik-Ido-Ambacht is een mooi dorp waar ik met veel plezier woon en nu dan zelfs een eigen kapsalon run. Het mooie vind ik dat het een rustig dorp is waar nog steeds ‘het ons kent ons gevoel’ heerst ondanks de grote groei van het dorp! Groei is goed en mooi zolang we zuinig blijven op elkaar.

Privacy | Cookies    © 2018 Uitgeverij De Brug - Xebius Media Groep

Terug naar boven.