Home » Nieuws » Walburg ontwaakt!

Walburg ontwaakt!

Walburg ontwaakt!
Meenhuis

Sinds de uitbraak van het coronavirus en de strenge maatregelen, waar iedereen zich sinds 23 maart aan moest houden was het ook in winkelcentrum Walburg wel heel erg stil. De horecazaken, de kappers en de nagelstudios waren geheel gesloten en van de overige zaken hadden er veel aangepaste winkeldagen en tijden. Bovendien bedierven de coronamaatregelen voor veel mensen het plezier om te gaan winkelen. Of was het de angst om corona op te lopen? Alleen de supermarkten hadden het drukker dan ooit. En een enkele speciaalzaak, zo leerden wij tijdens een rondje door het winkelcentrum.

Er is weer leven in Walburg
Inmiddels begint er weer leven in de brouwerij te komen. Walburg ontwaakt langzaam maar zeker uit zijn diepe coronaslaap. Buiten wordt hard aan de nieuwe duurzame parkeerplaats gewerkt, de weekmarkt telt weer ouderwets veel kramen en naast de fietsenstalling is zelfs een nieuw buitenterras opgezet. En wij gaan weer winkelen! We zijn er min of meer aan gewend geraakt om in een 1,5 meter afstandswereld te leven, we vertrouwen erop, dat de winkeliers voldoende maatregelen hebben genomen om de kans op besmetting met het coronavirus te minimaliseren en we zijn het gewoon zat om binnen te zitten. Echt leuk is winkelen door alle coronamaatregelen nog steeds niet, maar we gaan wel weer! Wij vroegen aan de eigenaren van twee voedselzaken in het winkelcentrum, Kippie Zwijndrecht en kaasspeciaalzaak KAASBEST naar hun ervaringen in de afgelopen coronaperiode

Kippie Zwijndrecht
“In de eerste periodeweken van de coronacrisis hebben we het wel wat rustiger gehad, maar we zijn geen moment dicht geweest”, vertelt Arjan ‘t Hoen, eigenaar van Kippie Zwijndrecht. “Onze klanten moesten duidelijk nog aan de nieuwe situatie wennen en vooral onze oudere klanten waren bang om hun woning te verlaten en te komen winkelen. Maar gelukkig zitten we nu weer op ons oude niveau”. Wat de coronamaatregelen betreft wijst hij op de brede toonbank tussen de medewerkers en de klanten. “Voor ons vormde de 1,5 meter afstandsregel geen enkel probleem en de klanten hielden zich er perfect aan. “Ze moesten wel wat langer wachten, maar dat hebben ze voor onze lekkere Kippieproducten graag over! En nu je met de lossere maatregelen, die per 1 juli zijn aangekondigd weer een feestje mag vieren: onze Kippiepannen staan klaar!”.

Kaasspeciaalzaak KAASBEST
“Je zult het niet geloven, maar vanaf het begin van de coronacrisis is het bij onze zaak alleen maar drukker geweest”, vertelt Kees Blok, al 34 jaar eigenaar van de bekende kaasspeciaalzaak in winkelcentrum Walburg. “Wij hebben onze openingstijden zelfs verruimd. Om aansluiting te vinden bij de winkeltijden voor ouderen, die de supermarkten hanteren zijn ook wij eerder open gegaan”. Overigens is het helemaal niet zo vreemd, legt hij uit: “De hele horeca zat op slot en veel mensen durfden hun huis nauwelijks uit. Dus gingen ze zich thuis maar verwennen. En daar hoort een lekker wijntje, een goed stukje kaas en nootjes bij”. Veel van de producten, die KAASBEST in zijn assortiment heeft zijn verder niet on line te verkrijgen. “Ook dat speelt in ons voordeel. Verder hebben we veel te danken aan onze vaste klanten, die ons echt gesteund hebben en aan de oproep om de plaatselijke winkeliers te steunen. De coronacrisis heeft ons de kans geboden om echt weer specialist te zijn”. En daar is Kees wat blij mee!

Tekst en foto: Jan O’teur

Privacy | Cookies    © 2018 Uitgeverij De Brug - Xebius Media Groep

Terug naar boven.