Afbeelding

Sam (6 jaar) opent eigen natuurhistorisch museum

Algemeen

Alle kinderen uit Hendrik-Ido-Ambacht (en omstreken) zijn uitgenodigd om te komen kijken naar de bijzondere vondsten in Sam's Natuurhistorisch Museum.

Sam de Jongh is 6 jaar (bijna 7) en is gek op alles wat er in de natuur te vinden is! Vaak gaat hij met zijn vader naar de Tweede Maasvlakte (het strand) en daar heeft hij al van alles gevonden, zoals botten van een wolharige neushoorn, stukken kies van een mammoet en andere fossielen. In een steengroeve in Duitsland hakte hij zelf mineralen uit, in een bos in de Ardennen vond hij een bijna volledig skelet van een everzwijn en van zijn eigen spaargeld koopt hij dinosaurustanden. Hij heeft inmiddels zo veel verzameld, dat zijn moeder voor de grap zei: 'Je kunt wel een eigen museum beginnen!' Zo gezegd, zo gedaan.
Waarom Sam vondsten uit de natuur verzamelt? 'Ik vind het zo cool dat het zo oud is', vertelt hij vol trots. 'En alles ziet er zo bijzonder uit.' Een lievelingsstuk heeft hij niet. 'Ik kan echt niet kiezen. Ik vind alles heel mooi.' In Sam's Natuurhistorisch Museum is veel te beleven. Naast het bekijken van de grote verzameling fossielen, botten, schelpen en mineralen van Sam, kunnen kinderen een kleine speurtocht doen en heb je de kans (als je durft…) om een sprinkhaan of krekel te eten! Elk kind krijgt bovendien een leuk aandenken.

Het museum is gevestigd in de grafisch ontwerpstudio van Djen Design (van de moeder van Sam) aan de Veersedijk 4 in Hendrik-Ido-Ambacht. De expositie loopt t/m 13 juli 2018 en is geopend op werkdagen van 09.00 uur tot 16.30 uur. Kijk voor meer informatie op www.djendesign.nl/sam.