Afbeelding

Certificering van kerk De Ark

Lokaal

Afgelopen vrijdag 7 november heeft het bestuur van Fairtrade Hendrik-Ido-Ambacht de kerk De Ark bezocht voor de officiële certificering. Enkele bestuursleden van de kerk waren daarbij aanwezig. Op deze zonnige dag werd het certificaat uitgereikt aan ds. Piet van Veldhoven.

De uitreiking liet enige tijd op zich wachten door vertraging tijdens de coronaperiode, maar de aanwezigen waren trots dit certificaat eindelijk in ontvangst te mogen nemen.

Op zondag 9 november werd tijdens de kerkdienst extra aandacht besteed aan de certificering door ds. Piet van Veldhuizen. Hij toonde het Fairtrade-bord dat binnenkort aan de kerkmuur wordt bevestigd, zodat duidelijk zichtbaar is dat De Ark een Fairtrade Kerk is.

Daarnaast is De Ark ook erkend als Groene Kerk.

Achter in de kerk stonden diverse Fairtrade-producten uitgestald, zodat bezoekers hiermee konden kennismaken en zich konden laten informeren over Fairtrade.

De bekendheid van Fairtrade in ons dorp groeit gestaag, en wij hopen dat Hendrik-Ido-Ambacht in de eerste maand van 2026 als Fairtrade Gemeente kan worden gecertificeerd.

Afbeelding