Individuele begeleiding zoals ondersteuning bij persoonlijke verzorging maar ook het bieden van een luisterend oor, kopje koffie drinken, wandelen, samen boodschappen doen, bereiden van maaltijden en ondersteunen bij begeleiding inclusief vervoer naar afspraken.
Individuele begeleiding zoals ondersteuning bij persoonlijke verzorging maar ook het bieden van een luisterend oor, kopje koffie drinken, wandelen, samen boodschappen doen, bereiden van maaltijden en ondersteunen bij begeleiding inclusief vervoer naar afspraken.

Met onze hulp langer zelfstandig thuiswonen

Lokaal

Sinds 2021 Is het kantoor van Home Instead Thuisservice Drechtsteden gevestigd aan de Veersedijk 59 te Hendrik-Ido-Ambacht. Vanuit dit kantoor helpen wij de klanten uit de gehele Drechtsteden inclusief Heerjansdam en Gorinchem.

Home Instead Thuisservice is een erkend, niet-medische organisatie voor persoonlijke begeleiding bij de klanten thuis voor verschillende zorgvragers. Onze medewerkers noemen wij CAREGivers. Al onze CAREGivers zijn bij ons in dienst, hebben veel ervaring en zijn professioneel getraind. Dames en heren die vanuit hun hart werken om het leven van de zorgvrager aangenamer te maken.

Maar ook om de mantelzorger te ontlasten, werk uit handen te nemen en tijd voor henzelf te creëren teneinde de zorg voor hun naaste langer vol te blijven houden.

Onze dienstverlening kan bestaan uit: 
Individuele begeleiding zoals ondersteuning bij persoonlijke verzorging maar ook het bieden van een luisterend oor, kopje koffie drinken, wandelen, samen boodschappen doen, bereiden van maaltijden en ondersteunen bij begeleiding inclusief vervoer naar afspraken. Denk daarnaast ook aan het helpen bij licht huishoudelijk werk.

Onze CAREGivers kunnen ondersteunen bij douchen, aan- en uitkleden, bij het opstaan en naar bed gaan. Ook herinneren zij de klant aan medicatie. Belangrijk is dat de CAREGivers geen wijkverpleging bieden maar alleen ondersteunen. Alles is er op gericht om de klanten zoveel mogelijk bij te staan waarbij zelfredzaamheid en behouden van eigen regie erg belangrijk is.

Sommige situaties vereisen specifieke deskundigheid die ook wij kunnen bieden, denk hierbij aan mensen met een vorm van dementie of een chronische aandoening zoals CVA, bij Parkinson of bij thuiskomst uit het ziekenhuis of een revalidatiecentrum.

Werkwijze: 
Na de aanmelding op ons kantoor, volgt er een (vrijblijvend) service gesprek bij de zorgvrager thuis. Eén van de klant coördinatoren stelt samen met de zorgvrager en/of mantelzorger een persoonsgericht plan op waarin de behoeften en wensen van de zorgvrager worden beschreven. Ook worden hierbij de aandachtsgebieden in kaart gebracht en maken we concrete afspraken. Persoonlijke match van de zorgvrager en de CAREGiver is hierbij erg belangrijk. Onze zorgmomenten duren minimaal 1 uur. Afhankelijk van de zorgvraag kunnen wij al binnen 1 á 3 weken starten.

Hoe kunt u gebruik van ons maken? 
Wij zijn inzetbaar via Modulair Pakket Thuis (MPT) op basis van de Wlz. Daarnaast kunnen we ook op particuliere basis bij de zorgvrager thuis komen. Of in sommige gevallen via de WMO.

Er zijn dus vele mogelijkheden!

Personeel
Om al onze klanten te kunnen voorzien van onze thuisservice, zijn wij met regelmaat op zoek naar nieuwe CAREGivers. Als CAREGiver krijg je eigen klanten met zorgmomenten vanaf 1 uur per klant, dat betekent dat je ook echt de tijd kan nemen voor de klant. We bieden je een contract vanaf 8 uur per week. Uren en dagen zijn in overleg. Je verdient Euro 14,13 bruto per uur conform de arbeidsvoorwaarden uit de CAO VVT. Daarnaast krijg je van ons een basistraining en gedurende het jaar bieden wij diverse trainingen, opleidingen en bijpraat-koffie-momenten op kantoor aan. 

Ben u ook benieuwd wat wij voor u of uw naaste kunnen betekenen? Of ben je op zoek naar een leuke baan als CAREGiver? 

Neem dan contact opnemen met ons op via het kantoor in Hendrik-Ido-Ambacht op telefoonnummer 078-2210022 of via mail op info.Drechtsteden@homeinstead.nl. 

We staan jou graag te woord!