Afbeelding

Bijzondere opening kunstmanifestatie Fortissimo

Lokaal

De kunstmanifestatie Fortissimo is feestelijk geopend door mevrouw Jauharina Oelfke-ten Seldam, wethouder Cultuur van de gemeente Hendrik-Ido-Ambacht, en de heer Fatih Polatli, wethouder Cultuur van de gemeente Gorinchem.

De manifestatie vond plaats bij het historische Hollandse Waterlinie-fort in Vuren en werd georganiseerd door Kunstcafé Drechtsteden en Kunstcafé Rivierenland. Het evenement bracht 23 kunstenaars samen die hun werken presenteerden, variërend van schilderijen, etsen en beelden tot glaskunst, sieraden, fotografie en poëzie. Onder de deelnemers waren onder anderen Joke van de Ark, Hennie Moerman, Frank de Graaff, Henk Baggerman en mede organisator Cees van Meerten.

Ondanks het wisselvallige weer en andere activiteiten in de regio, wist Fortissimo veel bezoekers te trekken. Een bijzonder aspect van de manifestatie was de aanwezigheid van de kunstenaars zelf, waardoor bezoekers in gesprek konden gaan over hun werk, inspiratie en artistieke processen.

Na de officiële opening kregen de wethouders een rondleiding en spraken zij met diverse kunstenaars. Wethouder Oelfke verwoordde haar indrukken als volgt:

“Wat een weelde, wat een gevoel. Je stapt een wereld binnen die mooi, spannend, lief, vrolijk, soms een beetje vreemd en tegelijk ontroerend is. Je wordt meegenomen naar andere landen, gevoelens en emoties. Eigenlijk is het niet te beschrijven wat ik heb gezien.”

Over Kunstcafé Drechtsteden en Rivierenland
Kunstcafé Drechtsteden en Kunstcafé Rivierenland zetten zich gezamenlijk in om kunst en cultuur in de regio toegankelijk te maken. Door ontmoetingen te creëren tussen kunstenaars en publiek stimuleren zij de verbinding en dialoog rond kunst.